Het avontuur begint! - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Fauve Vlijmen - WaarBenJij.nu Het avontuur begint! - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Fauve Vlijmen - WaarBenJij.nu

Het avontuur begint!

Blijf op de hoogte en volg Fauve

31 Januari 2015 | Filipijnen, Calinan

Donderdag om 7 uur aangereden naar schiphol. 3 uur waren we onderweg inplaats van 1 uur en kwartier. Daar aangekomen snel ingechecked, nog even wat gegeten en daarna afscheid genomen! Rond half 1 gingen we de lucht in. Op het vliegveld in Manilla was er nogal een gedoe met de koffers omdat we deze nog moesten betalen! Een hele aardige politieman/militaire die ons wilde helpen en een man met een hoed. De man met de hoed kon geen afscheid van ons nemen we hebben een heel tijdje met hem gepraat, en een foto werd ook niet overgeslagen. Daar na 1.5 uur vertraging zijn ewe naar Davao gevlogen. Waar Helen en Robillio met zijn vrouw ons op stonden te wachten. Na 25 uur reizen waren we er bijna! Nog even langs de mac en een simkaart open zijn we naar ons huisje gereden. Onderweg wist ik niet waar ik moest kijken! Zo anders zn groot verschil tussen rijk en arm! en ook nog de weg die overvol was met auto's enz. En ook bij de mac was het erg bijzonder we kwamen binnen en het eerste wat we hoorde was wow! En we werden door iedereen nagekeken.
Bij het huisje aangekomen rond half 12 vrijdagavond kregen we nog een korte rondleiding. Daarna hebben we onze spullen gepakt die nodig waren en de klamboes opgehangen en zijn we gaan slapen.

Vandaag hebben we ons ontbijt overgeslagen (we kunnen hier 3x per dag eten krijgen) om uit te kunnen slapen. Om kwart voor 10 hadden we de wekker gezet, om even te douchen en om half 12 te lunchen. Het eten hier daar moeten we toch nog wel erg aan wennen! Daarna zijn we gaan zwemmen. Het zwembad zag er echt super mooi uit! Daar gaan we zeker nog vaker terug komen! Na wat uurtjes hier geweest te zijn, zijn we boodschappen gaan doen. Overvolle Jeepys waar zelfs mensen op het dak zitten en iedereen die je nakijkt of zelfs stopt om je te kunnen bekijken. Bij de supermarkt stond beveiliging en iedereen word er gecontroleerd als je in of en uit gaat. Onze rugzakken mochten zelfs niet mee naar binnen deze moesten we op een speciale plek daarvoor afgeven en daarna weer ophalen. Terug naar het huisje moesten we een tijdje wachten op een jeepy waardoor iedereen contact met ons probeerde te maken. Terug in het huisje hebben we ons omgekleed/gedouched en daarna zijn we gaan eten. Nu even op het bankje bij het ziekenhuis voor wifi, en er straks een gezellige avond van maken! Morgen nog een lekker dagje voor onszelf waarop we het stadje gaan ontdekken en dan maandag beginnen we met de stageplekken bezoeken!

• 31 Januari 2015 - 13:47

Angeline:

Super leuk je eerste verslag te lezen. Regelmatig tranen in mijn ogen. Nu al een hele mooie belevenis!

• 31 Januari 2015 - 14:09

José Heijmans:

Een leuk begin van jullie grote avontuur, fijn om te horen dat jullie het goed maken. Groetjes José en Johan.

• 31 Januari 2015 - 14:19

Nathalie:

Spannend allemaal Fauve! Een hele mooie ervaring voor het leven!

• 31 Januari 2015 - 14:31

Anita Herckenrath:

Geweldig,wat een ervaring zul je opdoen.
    Leuk om zo mee te reizen met je, wacht met spanning opje volgende verhaal !

• 31 Januari 2015 - 16:22

Bep Heijmans:

Leuk om de eerste ervaring te lezen Fauve, ik denk dat er nog vele zullen volgen.
    Succes a.s. maandag met je 1e stagedag.

• 31 Januari 2015 - 17:10

Tante Marijke ( Marijke Van Helvoirt):

Nou meisje, het begin is gemaakt! Leuk om nu al een verslag van je te lezen.
    Ik wens je nogmaals een fantastisch verblijf toe!!!

Fijn weekend en voor maandag SUCCES !

Lieve groet, tante Marijke XXX

• 31 Januari 2015 - 21:40

Christel:

Leuk om je op deze manier "te volgen"! Fijne dag morgen en veel succes maandag. Veel liefs, Christel en Fleur

• 02 Februari 2015 - 15:23

Carli:

Leuk om je zo te kunnen volgen, Fauve. Wat een belevenis! Geniet ervan en succes vanaf maandag.

Groetjes, carli

• 02 Februari 2015 - 21:46

Corine En Aimee:

Fauve, heel veel succes, plezier en mooie belevenissen! We volgen je berichten vanuit Psz Meikevertje. Groetjes Corine en Aimee